Ervaring Meda keukens Duitsland? Meda keukens is in Duitsland bekend als Meda Küchen. Lees en plaats ervaringen met Meda kuchen in Kleve, Duitsland. Heeft u reeds een keuken gekocht bij Meda keukens? Ook dan zijn we benieuwd naar al uw ervaringen. In een minuut is uw reactie geplaatst.
Vergelijk hier de Top 3 goedkoopste keukenwinkels Duitsland >>
Gratis keukenboeken? Vol met keukenprijzen, opstellingen en tips over keukens kopen? Kies uit meerdere brochures:
Ja, ik wil keukenbrochures vol Duitse keukens + prijzen ontvangen >>
Meda Küchen keukens informatie
Meda Küchen is in 1997 opgericht door Michael Dahmen en Guido Melcher, vandaar de naam Meda. Meda Küchen wordt gekenmerkt door een grote mooie showroom, een grote selectie van topmerken, gunstige voorwaarden en een award-winnende customer service.
Bij Meda worden keukens van gemiddelde prijs en hoger verkocht. Meda Küchen werkt met kwalitatief hoogwaardige keukenmerken. Denk hierbij aan Häcker, Nolte en Poggenpohl. De apparatuur doet echter niet onder, met merken als Siemens, Bauknecht, Neff, Miele, Gaggenau, Bosch en AEG. Voor meer informatie bezoek hier de website van Meda Küchen.
Apart, zeer veel negatieve reacties…
Het enige wat ik kwijt wil is dat ik in 2013, bijna 9,5 jaar geleden ondertussen, een keuken bij MEDA Kleef heb gekocht. Het was een standaard opstelling/aanbieding. Enkele weken later ben ik terug geweest met het verzoek de standaardopstelling te wijzigen/uit te breiden met een extra onderkast, en dus ook een iets langer blad, en een extra blad aan de linkerkant. Wetende dat veranderingen vaak tot de oorzaak van fouten kunnen leiden. Netjes meerprijs bijbetaald.
Keuken werd geleverd, geïnstalleerd (vakkundig, vlot en vriendelijk). In één keer klaar. Oh ja, 1 foutje: 1 kastje TEVEEL geleverd. (Mocht ik gratis houden, en heb ik een nuttige plaats tegenover de opstelling gegeven). Het betreft een keuken in een appartement welke ik verhuur. Volgende maand komt de 4e huurder er in, en de keuken ziet er nog perfect uit, alle laden, scharnieren en apparatuur werken vlekkeloos, ondanks dat er een huurder tussen zat die de keuken 5 jaar zéér intensief gebruikte..
En echt: iedereen zal het geloven als ik zeg dat de keuken nog geen jaar oud is…
Dat wilde ik even kwijt.
Niet doen, drama…
Bij plaatsing van de keuken drama,… maar ook de service achteraf drama en ook de kwaliteit is slecht.
Vorige keuken ging 12 jaar mee, deze kan ik nu na nog geen 5 jaar opnieuw vervangen… oven stuk, verlichting stuk (compleet weg gewerkt in de muur) deurkastje verzakken, vaatwasser inmiddels keuren…
Dus goedkoop is duurkoop, keuken gaat max 5 jaar mee.
Succes!
Showroom uitgebreid bekeken, keus genoeg. Uitgebreid advies gesprek gevoerd met keukenadviseur en goed geïnformeerd weer naar huis gereden. Het inmeten gebeurde snel na dit 1e gesprek. Tenslotte duidelijk afrondingsgesprek gevoerd en keuken opgedragen. So far so good, als de uitvoering net zo gaat als de ( gründliche) intake dan gaat het helemaal goed komen. Keuken is inmiddels geleverd maar ….. er zijn helaas nog wat op en aanmerkingen en een manco, ben benieuwd of het oplossen van deze reclames net zo prettig en voorspoedig verloopt als het voortraject. Wordt vervolgd. Vanwege Corona (?) heeft het oplossen wat langer geduurd als normaal. De communicatie over de voortgang van het oplossingstraject kan beter, men is helaas niet zo bedreven in het terugbellen en of beantwoorden van de telefoons en mails hierover waardoor je lang in het ongewisse blijft wat zéér vervelend is. Het plannen van de na service en het oplossen van de problemen wordt via de klantenservice afgehandeld en dat is weer een aparte tak binnen de MEDA organisatie met eigen gebruiken en riten. Uiteindelijk werden alle problemen naar tevredenheid opgelost maar als je een keuken bij MEDA koopt moet je hier (communicatie en verschillende bedrijfsonderdelen) wel rekening mee houden.
Eerst heel goed geholpen in de zaak met het uitzoeken van een keuken. Keuken besteld en wachten tot die geleverd kon worden. De monteurs die aan kwamen sluiten super vriendelijk en dachten goed mee aangezien er een paar dingetjes waren. Als laatst werd de vaatwasser aangesloten en helaas lekkage, deze verholpen maar de vloer moest eerst droog voordat hij geplaatst mocht worden ivm eventuele schimmels, heel begrijpelijk ook. Zodra het droog was en ik zou bellen zou hij volgens de monteur binnen 3 tot 6 weken wel aangesloten kunnen worden. Nu bijna 4 maanden later is die nogsteeds niet aangesloten. 25 januari staat er een afspraak maar dit vindt ik veelste lang duren. Zelf kan ik het niet naar voren schuiven, maar ben over deze service erg ontevreden dat het 4 maanden moet duren voor ze weer komen voor een klusje waar ze toen maximaal een uur mee bezig waren. Vooral ontevreden over de service van het opnieuw aansluiten van apparatuur, zeker omdat de monteur zei dat het snel opgelost zou zijn.
Na ongeveer 3 jaar blijkt de keuken te verzakken en het oordeel van een Nederlandse deskundige was dat degene die de keuken geplaatst had er duidelijk geen kaas van had gegeten.
Hij raadde mij aan om contact op te nemen met meda op onze problemen te laten oplossen.
Helaas geven deze niet thuis en laten het ons zelf uitzoeken.
Dus koop hier nooit een keuken ook de plaatsing destijds was een drama het was nodig om 4 keer terug te komen omdat er steeds iets miste dan weer de juiste quooker kraan dan de achterwand dan weer de vensterbank etc etc
Communicatie is ook al niet hun beste kant, op het moment nadat je getekend hebt kun je bellen of mailen tot je een ons weegt.
Aanvankelijk tevreden en veel vrienden aanbevolen hier de keuken te kopen. Maar nu na drie jaar toch minder. De afdichting (alleen siliconenkit) tussen spoelbak (een dure Blanco) en aanrechtblad (prijzig kwartssteen) lekt. Tot 3x netjes gevraagd of er een monteur kan komen om opnieuw te kitten. Aansluitingen zullen dan namelijk eerst los gekoppeld moeten worden . De centrale afdeling Service van het hoofdkantoor in Oberhausen weigert dit. De keuken (alles bij elkaar > 10.000 euro) heeft 5 jaar garantie, maar men stelt dat voegen Wartungsfugen zijn en conform DIN52460 niet onder de garantie vallen. In ons koopcontract staat daar nergens wat over. Nul komma nul. En ik beheers de Duitse taal goed. We mogen het nu zelf uitzoeken. Los van dat zoiets duurs niet al na drie jaar mag lekken, er had mijns inziens ook een rubberen rand aan de onderkant van de rand van de spoelbak moeten zitten, had men een monteur moeten steuren, de boel loskoppelen, een extra dikke rand kit aanbrengen en klaar. Blijkbaar vindt het hoofdkantoor tevreden klanten en mond tot mond reclame niet interessant. “Sehr schade”.
They delayed the delivery several weeks, did not respond to emails. Then installed a completely faulty kitchen, which they accepted in written and promise to fix. The sink is loose, there are scratches in most panels, the countertop is not fixed, the stove is placed in the wrong place, 4 drawers don’t open, full panels fall off by themselves. This for a kitchen that costed almost 20k.
We have been months trying to get an answer from them. After 6 months installers came and tried to repair only 1 of 12 problems, left, and never got contacted by Meda again.
They don’t respond emails, when we call they refuse to answer our questions and ask to call other time. This is at this point 1 year, about 40 emails, 5 visits to their store, and they still haven’t given us even a date to handle our case.
Goede inventarisatie door de verkoper. Denkt goed mee. Neemt alle tijd om je wensen samen te stellen en je budget in de gaten te houden. Monteurs netjes op tijd en zijn niet te beroerd ter plaatse aanpassingen te doen. Gaan ook pas weg als jij tevreden bent. Kwalitatief goed. Apparatuur is ook goed. Uiteraard afhankelijk van prijsklasse waaruit je kiest (logisch)
Prijs kwaliteit verhouding uitstekend. Aanrader!
KOOP HIER NIET Ik had een keuken besteld en later een wijziging doorgevoerd van de spoelbak waar ik extra voor heb betaald. Krijg vervolgens een belletje + mail dat keukenblad niet meer leverbaar is en of ik akkoord ben met een andere van een andere fabrikant. Dat is prima ging ik mee akkoord, moest ook een handtekening zetten onder de gehele technische documentatie blad met type nrs etc. Hier hadden ze sneaky ook een andere spoelbak ingezet die veel goedkoper is
Na aanvankelijk een goed gesprek te hebben gehad met dhr Egici in Kleef gingen we met vertrouwen terug naarMeda. (We hadden afgesproken voor eind november een vervolg te geven aan keuze en fijnafstemming keukenkeuze) Eenmaal daar, bleek dhr Egici 2 weken vakantie te hebben. Prima, maar had dat even gezegd, want we wilden graag met hem door. We werden ontvangen door andere verkopers, waarvan er een niets zei en de ander erg kortaf was. Hij wilde wel het gesprek voortzetten over de keuken, mits we wel meteen JA zouden zeggen. Daar hadden we geen zin in omdat 1: deze man niet het eerste (2,5 uur lange) geprek voerde met ons 2: we absoluut niet onder druk gezet wilden worden 3: deze meneer onsympathiek was, hij had er gewoon geen zin in. We konden ook 2 weken wachten (..) , maar na ons aanvankelijk enthousiasme besloten, hier niet weer terug te komen. Want het vertrouwen is weg. Wel complimenten aan dhr Egici, daar kan zijn collega van hem nog wat van leren!
In februari 2019 bij Meda een keuken aangekocht. levering zou april worden.
Verkeerde bovenkastjes zonder glas, ik had met glas, werd er gezegd dat dat niet kon in dit type. heb je gewoon te slikken. Oven was zwaar beschadigd, waarschijnlijk gevallen. Verkeerde spoelbak besteld, aanrechtblad verkeerd uitgezaagd. al met al ze moeten terugkomen. 6x voor de oven want ik kreeg geen nieuwe maar onderdelen ..is nog steeds ‘wachtend op nieuwe’ 2 x herstel aanrechtblad en wasbak…vocht in het blad, komt omhoog …moeten ze weer terugkomen. Onderkant was niet afgewerkt. De nederlandse verkoper is niet betrouwbaar. schuift alles af en niets is zijn schuld. maakt afspraken en komt deze niet na, en wijst je door naar de klantenservice waar niemand een woordje engels of heel missch nederlands spreekt. dus daar kom je niet uit. Mail verkeer wordt te laat of niet gelezen en als je antwoord krijgt is het niet antwoord op jouw zorgen en of vragen. al met al, een hele nare ervaring met deze zaak! en als ik zo verder lees ben ik niet de enige. Ik zou dit niemand aanraden. ik ben nu bijna een jaar bezig en het is nog steeds niet af
Mooie keukens maar als afspraken ook zo mooi zijn komt het goed.
Maken afspraken die ze niet nakomen en vervolgens met leugens proberen het op te lossen.
Keuken besteld en na 21 weken nog geen keuken, antwoord geen monteur, hoofdkantoor keuken niet klaar (wie moet ik geloven )
Plaatsing maar liefst 3 weken later zonder overleg of men thuis is.
Bellen over hoe dat kan geen bericht terug. Krijg je mail wederom zonder overleg het wordt gewoon weer een week later. Kan men dan niet dan raad je het al.
Alles wat fout gaat is jou schuld, ze wuiven alles weg en geven verder niet thuis.
Als je een keuken wil waarbij de afspraken zeker niet worden nagekomen ga dan vooral naar meda kuchen. Wil men meer zekerheid ga dan vooral elders kijken.
Koop nooit, maar dan ook echt nooit een keuken bij Meda Kuchen. Het is ongekend hoeveel afspraken ze niet nakomen. Er is daar een Nederlandse verkoper (Josef) en die houdt zich aan geen enkele afspraak. Daarnaast is de keuken vier maanden te laat geplaatst. Je kunt geen contact met ze krijgen. je krijgt alleen maar te horen dat ze op vakantie zijn.
zeer onbetrouwbaar bedrijf, houdt zich niet aan schriftelijk vastgelegde afspraken en begint te dreigenen te liegen zo snel het hun uitkomt. Koop hier niet!
Wat een rot zaak! Doe alsjeblieft geen moeite om daar naar toe te gaan!!
Wij hebben netjes afspraak gemaakt, wij moesten anderhalf uur gaan rijden.
Wij kwamen daar op tijd aan, maar moesten een half uur wachten voordat we aan tafel konden zitten.
Eenmaal aan tafel, word ons verteld dat ze de beste zijn gekozen voor advies geven. Paar vragen gesteld en budget gevraagd waar natuurlijk over te praten was. Alleen die verkoper wilde ons niet verder helpen. Omdat wij een lage budget hadden terwijl wij tot 10.000€ zouden gaan. En ineens loopt hij weg en wilt hij ons niet helpen en dan staan we geshockt buiten.
Ik vindt het ergste dat ik me kinderen heb achtergelaten om helemaal naar duitsland te rijden voor NIKS!!!
Zoiets hebben wij nooit nergens meegemaakt!!!
In nov 2016 een keuken besteld, we waren super blij met ontwerp, maar bleek later een fout in de maatvoering te zitten, terwijl wij de bouwtekening hadden gegeven voor de exacte maten. Edoch 30cm verschil in lengte. Tevens na dat wij het contract getekend hadden, gaven ze aan dat de inhoud van de keuken nog er bij moest, terwijl wij duidelijk aangaven wat ons budget was, waar we toen al over heen waren gegaan, met 1500 euro. Ineen kon er geen prullenbak systeem meer in komen. We wilden afzien van de koop, ze gaven eerder aan dat we 2 weken bedenk tijd hadden…. Dit bleek dus niet waar en we zaten er aan vast. Dus hebben we aardig wat moeten slikken. Zo werd een lade kast aangepast tot legplanken. Die 30cm loste ze in eerste instantie op met 15cm plint rondom?!! uiteindelijk anders opgelost, door ons aangedragen idee. UIt eindelijk kwamen we er gezamelijk met heeeel veel moeite er uit, en afspraak gemaakt voor plaatsen. Bij levering bleek blad verkeerd en keuken kast design niet volgens afspraak, tevens waren lades vergeten en een was niet volgens tekening. Heb toen wederom ruzie staan maken, vol houden en niet betalen, op komen voor je rechten!!! Uiteindelijk, na een half jaar is het geplaatst, maar echt nooit meer. Was een dure les!
Tevens slecht advies,… onze nieuwe koelkast staat nu al op de nominatie om te vervangen worden, zo slechte koelkast nog nooit gehad, onze oude keuken koelkast was nog beter!.
Nooit meer een keuken uit Duitsland, vooral als het mis gaat, dan besef je pas hoe slecht je duits eigenlijk is, als je bijna in een juridische gevecht komt.
Meda kuchen te kleve/kleef: In maart 2017 een mooie keuken gekocht bij het filiaal in Kleve. Medio mei werd deze geïnstalleerd echter bij sommige onderdelen was de maatvoering verkeerd en werden onderdelen verkeerd geleverd. Installateurs noteerden alles doch Meda Küchen vergat de bestelling door te geven. Vertraging tot 5 oktober. Toen bleek dat wederom een onderdeel verkeerd was geleverd. Opnieuw stagnatie. Nu maar weer wachten wanneer het laatste onderdeel geleverd en geïnstalleerd gaat worden. De keuken is nog steeds niet af. Zijn toch wel teleurgesteld in de trage afhandeling. Heden maar weer gebeld. Krijgen het gevoel aan het lijntje gehouden te worden.
Het lijkt mooi en goedkoop tot er iets niet klopt. Zijn 4 maanden verder, geen informatie, geen communicatie en al helemaal geen oplossingen. Een van de problemen is bijvoorbeeld een naad midden door het aanrechtblad. Blad beweegt t.o.v. elkaar en er komt smeer in. Verder servieskast incompleet; wasbak verkeerd gemonteerd, kraan zit los en frontplaatje laat los.
Onze woonkamer lijkt een stuk ruimer door onze nieuwe meda keuken!
Wat communicatie onduidelijkheden met het montageteam, maar niets dan lof, goede gedaan heren!
Heb niet de gewenste keuken in de showroom kunnen vinden. Gelukkig zijn we opgevangen en aan de hand van veel voorbeelden en tekst en uitleg zijn we toch tot onze gewenste keuken gekomen.
Ben helaas de naam van de verkoper vergeten. Maar middels deze weg wil ik hem toch bedanken voor het puike werk wat hij heeft geleverd.
NOOIT MEER
we bestellen een completen keuken bij aflevering komen ze met de verkeerde handgreepjes en verkeerd keukenblad. toen we belde, zei die geweldige Frank uit wurselen eigenlijk gewoon, jammer dan. jullie zullen het wel veranderd hebben. wij hebben niks veranderd, zei hebben fouten gemaakt en nu komt het ze hebben GEEN oplossing.
Prachtige showroom waar onze wenskeuken bijna geheel stond opgesteld zoals we deze in gedachten hadden.
Door een paar aanpassingen door te geven waren we met ontwerpen vrij snel klaar. Prijs daarna afgetikt en het wachten was op de keuken. Alles geleverd en gemonteerd volgens afspraak.
in Kleve geweest om in een aantal Duitse keukenwinkels rond te kijken. Van tevoren opgezocht welke winkels er zitten. Van Meda hadden wij nog niet eerder gehoord, maar het bleek een succes. Na een aantal bezoeken hebben we er een mooie eilandkeuken gekocht. Het is aan te raden hier eens langs te gaan als je op zoek bent naar een keuken. Het is een grote zaak met veel opgestelde keukens in verschillende stijlen. Handig als je nog oriënterende bent.
Heb de tekening van collega winkel meegenomen om hier een vergelijking te laten maken. Aangezien er best wel een aantal praktische zaken anders kunnen hebben we besloten het geheel aan te passen. De indeling van de apparatuur hebben we in de L keuken precies andersom gezet. Het resultaat is een stuk logischer geworden en hebben daarom ervoor gekozen onze opdracht aan Meda uit te besteden. Levering is zonder noemenswaarde bijzonderheden verlopen.
Gemakkelijk was de keuze voor de keuken niet. Met 5k in de pocket mag je behoorlijk zoeken om de gewenste keuken te vinden. Waar we elders op zo’n 6-7k uitkwamen, hebben we het voor elkaar gekregen om net onder de 5k te eindigen. Het is een nette rechte keuken met voldoende materiaal om er lekker te kunnen koken.
Voor een lager budget kun je goed slagen. Waar elders ‘het absoluut niet mogelijk is’, zijn we in Kleve gewoon geslaagd voor een prima keuken met alle extra’s die we in gedachten hadden. Het is de moeite waard geweest om hier ruim een uur voor in de auto te zitten.
Wij hebben dit jaar een keuken gekocht bij Meda Kuchen in Kleve. Heel vriendelijk geholpen, montage ging perfect…maar…service tot aan de deur! Is het bedrag binnen, dan reageert men niet meer op emails. Ons was een pannenset beloofd bij de aankoop van de keuken, na tig mailtjes en geen respons, toch maar eens gaan bellen, zouden terug gebeld worden. Niet dus. Weer gebeld, eindelijk ons contactpersoon te pakken gekregen, werd ons gewoon meegedeeld dat ze de pannensets niet meer hadden. Helaas pindakaas..we kregen ook niets anders. Na een maand was het klepje van ons vriesvakje stuk, door eigen schuld, weer een mailtje gestuurd of ze het klepje los voor ons kunnen regelen. Opnieuw geen respons. Kortom, ondanks dat de keuken ons goed bevalt verder en mooi geplaatst is (door een bedrijf die zij inhuren, alle lof voor die jongens) zou ik er nooit meer een keuken kopen.
Het zien van de keuken is een vereiste om zo een gevoel er bij te creëren. In deze showroom heb ik erg veel keukens kunnen zien en voelen. Bijkomend voordeel is dat je een keuken ook op afbetaling kan kopen.
Bij het monteren van de keuken hadden wij zoveel pech. De keuken paste niet in de ruimte terwijl jullie mensen hebben gemeten en de aansluitpunten zaten niet op de goede plek. Wat een topteam hebben jullie. Het duurde wel langer dan gepland maar uiteindelijk de keuken is klaar, helemaal naar onze wens.
Een zoektocht naar de perfecte keuken begon bij een familiebezoek in Duitsland, waardoor wij op het idee kwamen om langs de keukenzaak die in de buurt lag langs te gaan. dit was Meda kuchen in Oberhausen. Wij waren erg onzeker over de kleuren van de keukens in Nederland waardoor wij met elkaar hadden afgesproken verder te zoeken. En eenmaal aangekomen bij Meda werden wij vriendelijk ontvangen in de showroom en konden wij gerust zelf even een rondje maken om te kijken naar de keukens, wij hadden direct een goede klik met de zaak. Wij waren benieuwd wat de mogelijkheden waren over garantie en huisbezoeken. Een van de medewerkers heeft ons daar prima bij geholpen. Het was een lange dag maar wij zijn er wel van overtuigd dat wij hier terug komen.
Wel is het lastig dat er zoveel keukens in de showroom staan dat je bijna niet weet waar je moet zoeken! Toch heb ik met een prima prijsje mijn rechte keuken gevonden met inbouwapparatuur en laten monteren tot in de kleinste details. Ik ben heel erg blij!
Ik had een zeer slechte ervaring met MEDA keukens in Wurselen: vertraging, aanvulling en fouten! 6 weken wachten en geen antwoord !
Wat een showroom heeft Meda in Kleve! Zoveel keukens, ik wist eerlijk waar niet waar ik moest kijken 😮 Gelukkig hadden we een afspraak gemaakt en zijn we samen met de verkoper op zoek gegaan naar een keuken die bij ons past. Gaandeweg werden onze wensen duidelijk en we zijn beland bij een meesterwerkje van Häcker. De keuken straalt eenvoud uit, maar schijn bedriegt! En onderhandelen is dus niet nodig in Duitsland met die nette prijzen. Als je in DE een keuken zoekt is Meda absoluut het bezoeken waard 🙂