Ervaring keukens Duitsland Schaffrath

Lees en plaats ervaringen met Schaffrath keukens in Duitsland. Schaffrath keukens is in Duitsland bekend als Schaffrath Küchen-Markt of Schaffrath Küchen Mega Store. Heeft u reeds een keuken gekocht bij Schaffrath keukens? Ook dan zijn we benieuwd naar al uw ervaringen. In een minuut is uw reactie geplaatst. 

Vergelijk hier de Top 3 goedkoopste keukenwinkels Duitsland >>

 

keukenboeken duitslandGratis keukenboeken? Vol met keukenprijzen, opstellingen en tips over keukens kopen? Kies uit meerdere brochures:

Ja, ik wil keukenbrochures vol Duitse keukens + prijzen ontvangen >>

 

Schaffrath keukens informatie

Schaffrath is een grote Duitse keukenzaak met 22 filialen. Ze zijn al 55 jaar actief in de keuken branche en is opgericht door Freidhelm Schaffrath. Bij Schaffrath kunt u terecht voor alle stijlen en vormen van verschillende topmerken zoals Next125, Siematic, Siemens, Gaggenau, en AEG. Schaffrath is ook gespecialiseerd in meubelen. Voor meer informatie en de actuele openingstijden  bezoek hier de website  van Schaffrath keukens.Schaffrath keukens ervaringen duitsland

 

 

Plaats uw review:

Oordeel SlechtMatigNormaalGoedUitstekend


*Door uw ervaring te delen gaat u akkoord met de voorwaarden.

36 reacties in “Ervaring keukens Duitsland Schaffrath”

  1. Nancy schreef:

    We krijgen onze keuken nu 13 sep.
    Ik vind het raar dat we contant moeten betalen.
    Was dat bij jullie ook zo toen ze de keuken geplaatst hadden.

  2. Peter Maas schreef:

    Bedankt schaffrath voor de tegoedbon eindelijk toch nog goed gekomen.

  3. Anouk schreef:

    Slechte keuze om een keuken bij schaffrath in heinsberg te kopen.ze beloven van alles en er komt niks van terecht een hoop ellende mee gemaakt. Een tip koop aub nooit een keuken van schaffrath te heinsberg.

  4. A_B schreef:

    Twee keukens gekocht in Kevelaer. De prijs is net even wat beter dan in Nederland. Je moet dan denken tot aan 20% lager. De kwaliteit is prima en de keuken wordt geplaatst en aangesloten. Het aansluitwerk moet je zelf even nalopen, want er kan wel eens wat lekken. Vriendelijke medewerkers die verstand van zaken hebben. Bij klachten wordt dit meestal formeel afgehandeld en kan het enkele weken duren, maar het wordt wel opgelost. Als je in het Duits kunt communiceren is dit meegenomen. Garantie door de apparatuur leverancier kan wel eens een probleem geven als je wat verder van de grens woont. Maar Schaffrath lost dit dan toch voor je op.

  5. Peter Maas schreef:

    Wacht al bjina een jaar op een te goed bon van 100e van schaffrath keukens heinsberg die ons is toegezegd na div punten tijdens keuken levering en montage zijn mis gegaan. Valt ook niet mee om dit gelijk in een keer af te werken. Nooit meer een keuken van schaffrath.

  6. mixom schreef:

    Ok, het contact is wat minder dan je in nederland gewend ben van een keukenboer. Een aantal dingen moet je zelf uitzoeken, maar de keuken zijn wij zeker tevreden over. Tip maak duidelijke afspraken over montage en leidingwerk.

  7. Frans Clerx schreef:

    Wij hebben bij schaffrath in Heinsberg een keuken gekocht deze werd 13 februari week 07 2017. Tijdens het plaatsen bleek een van de werkbladen en kastdeur beschadigd. De keuken werd niet afgemaakt de koelkast stond ernaast en alle achterbladen bleven in de kamer staan de verlichting hing er half uit de afzuigkap was niet afgemaakt. Er werd aan mijn vrouw gevraagd of de spullen konden blijven staan deze zij ja ervan uitgaand dat de keuken de dag erna afgemonteerd werd. Dat werd dus zeker niet gedaan. Ik heb gebeld dat ze de losse spullen maar op moesten halen voor beschadigingen te voorkomen dat is ook gebeurd. Wij kregen een brief waarin ze zich verontschuldigde en dat keuken 5 weken later zou worden afgemonteerd week 13. In week 13 hadden wij nog niks gehoord waarna ik gebeld heb met de klanten service. Deze verbonden mij door met de planning en vertelde mij dat de keuken pas 26 april week 17 kon worden afgemonteerd. Eerder kon niet ivm de planning. Deze hadden ze al op 13 februari vast kunnen zetten! Na nog een gebeld te hebben kreeg ik te horen dat het mogelijk was om 11 april week 15 de keuken te komen plaatsen. Ik ben benieuwd of alles nu in orde is. Als alle door gaat zo dat dan beteken dat wij 8 weken gewacht hebben op het afmaken van de keuken. Jammer! Ik zal nog laten weten hoe het afloopt.

  8. Irmgard van de Pol schreef:

    Wij hebben onze droomkeuken gevonden bij Schaffrath in Dusseldorf. Tot nu toe is niets goed verlopen. Wij zijn 5 maanden geleden naar ons nieuwe huis verhuisd. De bouw etc verliep allemaal prima. Maar de keuken is een ramp. Wij hebben dan ook veel spijt van onze keuze. Tot een week geleden functioneerde zelfs de afvoer niet eens.Zodat we met een emmer moesten werken. DE communicatie verloopt moeilijk. Wij kunnen er een boek over schrijven. Nooit meer schaffrath.

  9. Stacey & Richard schreef:

    Wij hebben meerdere winkels van dit bedrijf bezocht over ene periode van drie maanden. Er lijkt een vrij strak regime te heersen. Naast dure keukens ook goedkope keukens en gelukkig eindelijk eens kleinere opstellingen. We houden deze winkel in gedachten.

  10. wennink schreef:

    makkelijk te bereiken met de auto en duidelijke communicatie. prijs is goed

  11. Bob schreef:

    Voor ruim 1,5 jaar keuken gekocht bij Schaffrath in Heinsberg. Goed geholpen en mooie keuken geleverd. Daarna eigenlijk nooit meer iets gehoord. Geen after sales¨ proces.

    Nu een probleem met een scharnier. Ja hoor zei de verkoper: valt onder de garantie binnen 2 weken is het scharnier bij u thuis. Na 2 weken maar eens gebeld, maar betreffend verkoper belt niet terug. Na 3 weken maar persoonlijk langs geweest. Helaas er was spraken van een communicatie stoornis (ons heeft hij nooit iets gemeld). Maar het werd in orde gebracht. Nu 5 weken onderweg, nog steeds geen scharnier.

    Geen trek meer om daar ooit nog een keuken te bestellen.

  12. John schreef:

    Wij hebben onze keuken in Dec 2015 bij Schaffrath in Heinsberg besteld. De verkoper dacht heel erg met ons mee en wij dachten dan ook een keuken met Duitse ‘gruendlichkeit’ gekocht te hebben. Echter.. na het installeren hadden wij toch nog een paar opmerkingen die door de Fa. rechtgetrokken moesten worden. Na vele -onbeantwoorde- emails kwamen ze eindelijk in Mei ’16 om wat zaken te herstellen. Maar ook deze herstellingen zijn niet tot onze tevredenheid uitgevoerd. Het blijkt dat Schaffrath externe goedbedoelde installateurs inhuurt die -helaas- niet zo betrokken zijn bij de Fa. om zo goed mogelijk werk af te leveren.
    Na weer vele onbeantwoorde emails zijn we er nu klaar mee…
    In de toekomst geen keuken meer bij Schaffrath

  13. P Lastman schreef:

    Voor een schijntje een keuken hier kunnen aanschaffen. Heb bewust mijn budget aan de erg lage kant gehouden. Heb en simpele, maar mooie en functionele keuken voor minder dan euro 4,000 kunnen kopen. Toegevende dat het een stukje rijden was. Maar de verbrande benzine heb ik dubbel en dwars weer terugverdiend.

  14. Gert - Suus schreef:

    Simpele en goedkope keuken kunnen aanschaffen. In het begin enigszins kritisch omdat het gesprek in eerste instantie niet erg soepel verliep. Gelukkig is ging het gaandeweg beter en heeft de verkoper het vertrouwen gewonnen. Over de afhandeling zijn we meer dan tevreden.

  15. F. Broekman schreef:

    Winkel met duidelijk duitse prijzen. Verschil lijkt met nederland nu zon 10%

  16. Sisi schreef:

    Onze keuken komt van de vestiging in Moers. Hier moet je echt gaan kijken als je een nieuwe keuken wil. Gigantische zaak met alle mogelijke stijlen, apparaten, indelingen…

    Naast dat ze er veel voorbeeldkeukens zijn heb je er ook een hoek met alle kranen, een hoek met alle oven, een hoek met alle koelkasten… ga zo maar door.

    Dat is echt ideaal want dan kun je gemakkelijk kiezen.

  17. PjTh schreef:

    In dezelfde week dat de koop van ons huis rond was zijn we hier gaan shoppen. Waar we heel benieuwd naar waren is de kwaliteit van de keukens, maar het bleek dat ze werken met de bekendste A-merken.Na het eerste bezoek nog andere keukenaanbieders bezocht. Toch hadden we het meest een klik met schaffrath. Beleefd personeel met verstand van keukens.

  18. John schreef:

    Wij hebben helaas de ervaring dat je door sommige Nederlandse keukenbedrijven agressief na gebeld word
    om a.u.b. een keuken bij hun te kopen.
    Hier heb je in Duitsland geen last van.
    Alles veel gemoedelijker en niets opdringend.

  19. Bastiaan schreef:

    Ik kan goed begrijpen dat consumenten negatief spreken over keukenzaken. Wat een gesjoemel met prijzen, even overleggen met bedrijfsleider en als wij vandaag beslissen dan krijgen wij de beste prijs. Wij zijn naar Duitsland geweest en daar was het gelukkig echt anders. Wel een groot bedrijf maar geen opdringerige verkopers maar gewoon rustig genieten van het advies en een eerlijke prijs. Wij zouden iedereen willen adviseren om het zelfde te doen.

  20. fm bezemer schreef:

    na het kijken bij heel veel keukenboeren zijn wij op afgegaan op de positieve berichten op internet over jullie bedrijf. de keuken is geplaatst en helemaal top. we zijn super blij met onze keuken! ik ben uiteindelijk wel overtuigd dat het prijsverschil tussen nederland en duitsland minimaal is.

  21. Bakker schreef:

    Wij hebben voor in ons nieuwbouwhuis een keuken gekocht bij Schaffrath in Krefeld, deze staat er nu 2 jaar. Wij zijn zeer tevreden over de gesprekken, levering en plaatsing. De vaatwasser was een nieuwer model en werd zonder meerkosten geleverd. De fabrikant van de spoelbak was tussen bestelling en levering failliet gegaan, ze hadden de spoelbak wel maar kon geen garantie meer geven, wij mochten een andere uitzoeken ook weer zonder meerkosten.
    Ik kan alleen maar positief zijn, echt een aanrader

  22. Gerrie schreef:

    De levering van een keuken verloopt volgens mij zelden volledig vlekkeloos, dat was bij Schaffrath niet anders. Het is in elk geval erg belangrijk om de specificaties van de apparatuur zelf goed door te nemen. Anders sta je later mogelijk voor kostbare niet geplande aanpassingen van de aansluitingen in je keuken. Daar wordt in het verkoopgesprek eigenlijk volledig aan voorbij gegaan. Denk daarbij aan een kookplaat met een te hoge aansluitwaarde of een afzuigkap die niet geschikt is. Gelukkig zagen we de meeste zaken juist op tijd, voordat er besteld werd. Na wat heen en weer mailen werd dit opgelost.
    Ondanks dat we bij het verkoopgesprek uitvoerig hadden stilgestaan bij de afwerking van de keuken, bleek na plaatsing de keuken toch anders afgewerkt als besproken. In Nederland kent men opvulstukken en passtukken (verbindingslijsten tussen muur en keuken). Bij Schaffrath noemt men beide passtukken en zo kun je ineens opvulstukken krijgen i.p.v. passtukken en dat doet best wel afbreuk aan een keuken. Weliswaar krijg je enkele weken na de koop de specificaties van de keuken, die je dan voor akkoord moet tekenen, maar uit de gebruikte artikelnummers kun je zoiets niet herleiden. Ook was er een opening tussen de oven en het werkblad. Over dat laatste waren we het snel eens, deze opening zou worden dichtgemaakt.
    Het uitwisselen van de passtukken had wat meer voeten in de aarde. Er zijn heel wat e-mailtjes over en weer gegaan, maar uiteindelijk zouden de passtukken toch worden uitgewisseld en is de keuken dan toch nog geworden, zoals we ons die hadden voorgesteld, een keuken waarmee we heel tevreden zijn en dat is natuurlijk datgene wat telt.

  23. Marielle schreef:

    Erg ontevreden over Schaffrath en Alno keukens. Ik heb 5 jaar geleden een keuken gekocht en in het begin was het allemaal prima. Echter vorig jaar ging de folie op de kastjes loslaten. We hebben gebeld en er werd ons verteld dat we moesten mailen. Na een aantal mailtjes werd ons verteld dat we meet een keukendeurtje langs moesten komen. In het filiaal gaven ze aan dat het inderdaad niet kon, we hebben een keuze gemaakt want dit materiaal en deze kleur hadden ze niet meer. (Wij snappen natuurlijk waarom)
    Er moest met t hoofdkantoor overlegd worden en we zouden de kosten in een mail krijgen. Na twee weken ontvingen we een mailtje dat we nieuwe deurtjes konden krijgen voor €780,00. Hier gingen wij natuurlijk niet mee akkoord, maar we blijven dezelfde reactie krijgen. Het is dit aanbod of niks. Zeer slechte service dus en we zijn zeer teleurgesteld in dit bedrijf. We laten het er echter niet bij zitten en zetten de discussie door.

  24. Beeren schreef:

    Wij zijn niet te spreken over schaffrath . Op 8-8-2014 kochten wij een dure keuken bij hun nieuwe filiaal in moers de verkoper was erg vriendelijk en behulpzaam na een paar uur binnen te zijn geweest hadden wij onze droomkeuken uitgezocht echter toen deze geplaats werd begon meteen de ergernis 1 kast kapot , verkeerde combimagnetron het werd een bakoven was mooier werd door de monteur gezegd (niet dus) wij bleven volhouden en het zou opgelost worden door nieuwe kasten te plaatsen ook hadden ze de keuken 5cm te laag geplaats wij boos de auto in richting moers de verkoper en chef gaven ons gelijk en het zou opgelost worden idd de keuken werd omhoog gezet en op 23dec zou de eindmontage plaatsvinden wij blij maar dat was van korte duur het graniet dat wij besteld hadden kwam iets eerder dat sloot al niet goed aan zou opgelost worden omdat schaffrath de keuken niet waterpas zou hebben gezet hun gaven weer de granietboer de schuld

  25. Martijn schreef:

    Erg tevreden hoe de deskundige monteurs mijn keuken hebben geplaatst. De aansluiting van de apparatuur door andere monteurs laten doen ivm veel meerwerk, afzuigkap had extra werk nodig. Ik ben zeer tevreden met mijn nieuwe complete keuken.

  26. Arnold schreef:

    Het is heel fijn dat de deskundige medewerkers van deze zaak jouw keuken op de millimeter na nauwkeurig monteren. ook fijn dat er koopjes keukens zijn erg handig omdat mijn budget niet erg hoog ligt.

  27. K. Wiering schreef:

    Prettige ervaring. In de winkel liep het allemaal wat stroef, maar het plaatsen (waar het toch regelmatig fout gaat, als je het internet mag geloven) verliep soepel. Al met al zijn we tevreden.

  28. Marja schreef:

    Bedankt heren van Schaffrath, wij zijn na anderhalf jaar nog even blij met onze Alno keuken!

  29. Wessel Brands schreef:

    Schaffrath heeft sinds kort een MEGA store in Mönchengladbach. Ik kan je wel vertellen, mega dekt de lading nog niet. Ik kwam letterlijk ogen te kort! Als je zoals ons nog aan het bedenken bent welke kant je qua stijl en vorm op wil met de keuken is dit echt een goede start. Zoveel keukens, zoveel mogelijkheden, hier kom je er echt achter wat je wel en niet mooi vind bij de nieuwe keuken. Wij hebben nu een lijstje gemaakt met 7 kandidaten, binnenkort maken we een afspraak om het lijstje te verkleinen en misschien kunnen we mooie elementen uit de verschillende keukens zelfs combineren in een persoonlijk ontwerp 😀 Maar daar is natuurlijk wel een adviseur bij nodig en die hebben we de vorige keer helaas niet te pakken gekregen.

  30. Rolf schreef:

    Wij waren op zoek naar een nieuwe keuken. Op aanraden van kennissen zijn we in Duitsland gaan kijken. Bij Schaffrath werden we goed geholpen met het kiezen van de keuken. Nadat ze het ontwerp hebben gemaakt en we offerte hebben besproken hebben we de handtekening gezet. Inmiddels is de keuken geplaatst. Zoals bij de andere berichten al werd gezegd is kwam er een loodgieter voor de aansluitingen. Dit was wel bij de offerte gezegd maar toch wat vreemd. De keuken is goed gemonteerd en er zijn nog geen problemen dus wij zijn tevreden.

  31. leonie r schreef:

    Hier hebben wij een keuken gekocht omdat de prijzen goedkoper zijn dan ikea keukens. We vonden het erg onzeker en een grote gok, maar alles is goedgekomen. Schaffrath keukens onderhield goede communicatie met ons, waardoor we keer op keer gerust gesteld werden. De keuken is niet geheel foutloos geleverd, maar we zijn er erg content mee!

  32. Paul G. schreef:

    Onze ervaring met Schaffrath keukens in Heinsberg is heel positief. Wij wonen in de buurt van Roermond (15 km van Heinsberg), en veel kennissen en vrienden hebben ook bij Schaffrath een keuken gekocht. Allemaal zijn ze zeer positief over het adviseren en plaatsen van de keuken. Ook bij Schaffrath moet je onderhandelen over de prijs. Maar denk niet dat je er duizenden euro’s van de offerteprijs afgaan. Bij akkoord gaan van de offerte, moet je binnen één week 1/3 van de prijs per bank betalen. De keuken werd door medewerkers van Schaffrath in 6 uur tijd perfect geplaats. Alleen het aansluiten van het water, riool en inductiekookplaat werd dezelfde dag door een Nederlands loodgieterbedrijf uitgevoerd. Ik moest alleen de pyrelex stecker, en een paar onderdelen voor het aansluiten van het water en riool betalen. Dit staat ook in de offerte. De prijslijst van de onderdelen hoort bij de offerte. Achteraf bllek er nog een onvolkomeheid aan de keuken te zijn. Ik heb twee keukenbovenkasten met rolluiken. Omdat het rolluik via de achterkant van de kast loopt, is deze kast van binnen minder diep. Vanuit de eetkamertafel keek je
    aan de onderkant tegen de kale muur aan. Dit is door Schaffrath perfect opgelost, door het plaatsen van een houten strip vann het zelfde materiaal. Deze kasten worden niet zoveel gebruikt voor aan de muur, maar staan meestal op het aanrechtblad. Hier had de keukenplanner niet aan gedacht.

  33. jeanine schreef:

    Bij Schaffrath keukens een keuken gekocht. Je kan er geweldig lekker eten en de keukens kosten echt helemaal niets. De showrooms zijn veel groter dan in Nederland. Wel een gedoe dat baas erbij halen zeg.. duurde zo lang, gelukkig heeft mijn man goed onderhandeld. Kost je wel een flinke rit en twee hele dagen, (vanuit eindhoven) maar dan heb je ook veel geld bespaard op je keuken.

  34. moedertje schreef:

    moeizaam…dat is onze ervaring met schaffrath keukens. Lang getwijfeld of wij wel in duitsland een keuken moesten kopen. Zoveel verhalen gehoord dat keukens in duitsland goedkoper zijn. Uiteindelijk toch gegaan. Omdat je een keuken in duitsland koopt, zit je met veel meer onzekerheden en het is niet naast de deur. Dat koop je er dus wel bij. Het begin met schaffrath ging goed. Goed advies en een mooi ontwerp. Na lange overweging zet je dan toch in onzekerheid de handtekening voor je nieuwe keuken. Nadat we de handtekening hadden gezet, bekroop ons beiden toch een gevoel van twijfel. We voelden ons overgeleverd aan ze. Weinig grip of iets te bespreken over onze keuken. Dit kwam naar voren toen we nog wat wijzigingen wilden doorvoeren. Het contact gaat niet super en de keuken moet nog geleverd worden. Als je merkt dat de verkopers niet echt reageren word je wat radeloos. We wachten het af, maar ik zou het zelf nooit meer doen zo.

  35. nadje schreef:

    schaffrath keukens heeft ons zeker blij gemaakt. bijna hadden wij in Nederland getekend bij een andere keukenzaak. Bij Schaffrath maakten ze ons keukenontwerp net even ietsje anders en leverden ze een betere prijs. Enthousiast over! Nu wachten we op de levering.

  36. Thoolen schreef:

    Onze ervaring met keukens in Duitsland kopen: onze eerste keuken gekocht bij Schaffrath keukens te Heinsberg. De verkoper leek ons in eerste instantie erg vriendelijk en meegaand totdat we onze handtekening gezet hadden. We hadden afgesproken dat de keuken eerst geplaatst werd en dan betalen. Toen de keuken geleverd werd kregen we een opdringerige vrachtwagenchauffeur aan de deur die meteen geld wilde anders nam hij alles weer mee. De keuken werd geplaatst maar niet naar onze tevredenheid. Er kwam een loodgieter welke we ter plekke moesten betalen, zat uiteindelijk blijkbaar niet in de prijs. Er ontstond een lekkage na een paar weken, betreffende keukenzaak gebeld welke ons vertelde dat we maar voor een oplossing moesten zorgen. Hun konden er niets aan doen. Daarna zijn ze nog tot 5 keer toe terug geweest doordat alles onder spanning gemonteerd was waardoor ales scheef bgin te trekken. Al met al voor ons geen keuken meer bij schaffrath keukens.

Deel uw ervaring

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *