Schaffrath keukens ervaringen Duitsland? Lees en plaats ervaringen met Schaffrath keukens in Duitsland. Deze Duitse keukenwinkel is in Duitsland bekend als Schaffrath Küchen-Markt of Schaffrath Küchen Mega Store. Heeft u reeds een keuken gekocht bij deze Duitse keukenzaak? Ook dan zijn we benieuwd naar uw ervaring. In een minuut is uw reactie geplaatst.
Klik hier – vergelijk Top 3 goedkoopste keukenwinkels Duitsland >>>
Gratis keukenboeken? Vol met keukenprijzen, opstellingen en tips over keukens kopen? Kies uit meerdere brochures:
Ja, ik wil keukenbrochures vol Duitse keukens + prijzen ontvangen >>
Schaffrath keukens informatie
Schaffrath is een grote Duitse keukenzaak met 22 filialen. Ze zijn al 55 jaar actief in de keuken branche en is opgericht door Freidhelm Schaffrath.
Bij Schaffrath kunt u terecht voor alle stijlen en vormen van verschillende topmerken zoals Next125, Siematic, Siemens, Gaggenau, en AEG. Schaffrath is ook gespecialiseerd in meubelen.
Voor meer informatie en de actuele openingstijden bezoek hier de website van Schaffrath keukens.
Deze keukenwinkel is te vinden in Monchengladbach. Dat is bij Roermond over de grens.
Nou, wij kunnen ons aansluiten als het om ervaringen betreft met Schaffrath Heinsberg.
Alleen daar koop ik niets voor, ik wil graag werk maken van mijn klachten en ben op zoek naar iets waar ik terecht kan, aangezien het filiaal niet adequaat reageert.
Wie oh wie heeft kennis wat je kunt ondernemen tegen hen buiten het indienen van emails en plegen van telefoontjes naar hen?
Na 2 jaar nog steeds geen functionerende kookplaat.
We hebben in augustus 2020 een Schaffrath keuken besteld, deze is geïnstalleerd in november 2020 en sinds februari maart geeft de kookplaat regelmatig een 00-00-00 melding wat waarsch een thermische beveiliging is. Vervolgens schakelt de plaat zichzelf uit en springen de stoppen.
We hebben dit direct gemeld maar het duurde weken om een afspraak te maken.
De monteur had geen kennis van het probleem en we moesten weer een dag vrijmaken voor een afspraak. Dit is nog twee keer doorgegaan. Voordat er verwezen werd naar een bedrijf dat gespecialiseerd is in o.a. witgoed en kookplaten om de kookplaat te vervangen.
Wat blijkt:
Hij mag de kookplaat niet vervangen omdat het aanrechtblad niet voldoet aan de eisen die de fabrikant stelt voor de installatie. Er is te weinig ruimte voor beluchting, waardoor regelmatig oververhitting plaatsvind.
Schaffrath kan ik sindsdien niet meer bereiken. Ik sta letterlijk UREN in de wacht en aan op mails wordt niet gereageerd. Ik heb zelfs het idee dat mijn nummer is geblokkeerd.
SLECHTSTE ERVARING OOIT.
In mei 2022 de keuken aangeschaft. In oktober zou hij geplaatst worden, maar 2 dagen van te voren kregen wij te horen dat de keuken in het magazijn uit de stelling is gevallen en dus kapot is.
Na meerdere telefoontjes pas twee weken later een afspraak weten te maken in Heinsberg. De keuken zou besteld zijn en voor het eind van het jaar geleverd worden.
In december in Heinsberg geweest om nieuw apparatuur te bespreken en toen kregen wij te horen HIJ IS NOG NIET BESTELD. Terwijl hij twee weken later gemonteerd zou worden.
Tot op de dag van vandaag weet niet wat er is gebeurd, wat er kapot is en wanneer de keuken geleverd wordt.
Communicatie is een drama want intern communiceren ze niet. En richting hun klanten zijn ze arrogant en niet behulpzaam.
Kortom: BLIJF HIER WEG!!
Nee , nooit meer een keuken van Schaffrath. Tijdens aankoop werd ons verteld dat alles op voorraad was. Toen we hadden aanbetaald kregen we een bericht dat toch niet alles op voorraad was. 1 maand extra levertijd. Toen keuken kwam bleek de monteur er niet zoveel zin in te hebben. Had geen stekker bij zich voor de keramische kookplaat.Kon deze ook niet aansluiten omdat volgens hem de stroom niet goed was aangesloten. Dat bleek achteraf niet te kloppen. Stroom was na controle Nederlandse elektromonteur wel goed aangesloten. Kabel van de verlichting keuken hing er gewoon losjes bij , was niet weggewerkt . Afzuigkap was niet volledig afgemonteerd. Nee geen Schaffrath meer voor ons.
Onze review gaat over Schaffrath van de vestiging in Mönchengladbach en hun klantenservice die geen gehoor, inhoudelijk reactie of gewenste hulp geeft na mijn meldingen en anders geen oplossing biedt voor de volgende gebeurtenissen en problemen:
1. Tijdens de levering en montage van de keuken is het paneel van een ladekast beschadigd door de monteur. De monteur heeft meteen een nieuwe laten leveren. Ik heb meerdere malen verzocht om een afspraak te maken voor de vervanging en er wordt niet gereageerd tot dat zie punt 3.
2. Het Fenix materiaal van de keuken is niet zoals de verkoper dat aan ons hebt verteld, wat is dat het onderhoudsarm is, makkelijk schoon te maken en houden met een vochtig doekje met behoud van the look. Zie bijgaande collega van foto’s van hoe het werkelijk is met onze keuken. De zichtbare vlekken krijg ik niet weg en ook niet na hun onderhoudsinstructie wat trouwens heel summier en formeel is doorgegeven. Het lijkt eerder op copy paste uit een brochure. Ik moet het hiermee doen, samen met wel de goede review die er wel zijn over fenix op internet en verder (inhoudelijk) wordt niet gereageerd. Het onderhoud is door mij gedisciplineerd gedaan zoals beschreven voor fenix materiaal dat met speciale tools en sprays. Wat u op de foto ziet is zelf 2 a 3 keer met veel aandacht en zorg gedaan. Het resultaat mocht niet baten, zoals u kunt zien.
3. Uiteindelijk na vele meldingen werd ineens op 12 oktober jl. een inspectie gepland, aangekondigd per briefpost. De inspecteur beaamde alle issues die er zijn, foto’s van gemaakt en genoteerd op een document welke ik heb ondertekend. Een kopie vraag ik al drie keer op via de klantenservice en dit wordt niet afgegeven en mijn verzoek hierom wordt volkomen genegeerd.
4. Na meerdere mislukte pogingen om met klantenservice uit te kunnen komen, vraag ik naar de
manager. Hierop wordt geen gehoor aan gegeven. Ik word zelfs verzocht om te stoppen met
bejegenen. Ik heb inderdaad na vele pogingen emotioneel gecommuniceerd en zo word ik door een
groot bedrijf als Schaffrath behandeld.
5. Goed om te weten is dat uit de inspectie is gebleken dat:
· de inspecteur heeft bevonden dat het werkblad niet deugt dus moet worden vervangen.
· hetzelfde blad fungeert met een zijde als bar. Deze zou volgens de verkoper 70KG kunnen dragen, maar bij leunen erop buigt het al af. De inspecteur vond dit niet geschikt voor een bar.
· Het paneel van de vriezer is gebogen en dient vervangen te worden.
· Het paneel van de ladekast kon eigenlijk meteen vervangen worden door de inspecteur, maar bleek dat het bevestigingsmateriaal is afgebroken. Dus moet nieuwe besteld worden.
· Daarbij is heeft het reeds geleverde paneel krassen.
· De hoekprofielen van de plinten die onder het wandkeuken horen te zitten, zijn nooit op gemonteerd.
Als terugkoppeling van de klantenservice krijg ik enkel; nieuwe werkblad is totaal niet mogelijk, ik word verwezen naar een lokale aanbieder.
5. Dan wordt opeens per mail aangegeven dat op 4 januari 2022, ik ga vanuit naar aanleiding van de inspectie, enkel een ‘unter- und mitlere front’ en ‘unter auszugfront’ worden geleverd. De rest wordt dus niet geleverd, anders nergens meer genoemd. Alsof het niet bestaat…
En verder weet ik ook niet of er nog iemand langskomt voor het werk m.b.t. deze nog te leveren spullen.
Ik plaats deze review om u te attenderen op dit bedrijf die naar mijn mening niet naar behoren werkt of voor de klant kan zijn. Ik voel mij misleid.
Heel veel geld betaald voor een keuken van top merk met top materiaal, het is uiteindelijk minst mooie keuken die ooit heb gezien. Ik ben bereid om alle eraan te doen om het te fixen, maar dat lukt natuurlijk niet zonder hun medewerking.
Ik adviseer daarom iedereen niet bij dit firma een keuken te kopen, het is het geld totaal niet waard.
Joanna
Helaas is mijn ervaring met Schaffrath ook zeer slecht. Tot aan het plaatsen van de keuken in oktober 2020 leek het allemaal goed te gaan, maar vanaf dat moment ging alles mis, wat maar mis kan gaan. De afzuigkap en de oven werden niet meteen meegeleverd. Een plaat die de kleur van het keukenblad had moeten hebben, wordt geleverd in de kleur van de kastjes. De oven wordt begin december geleverd, maar er is een houder afgebroken van het rekje waarop de bakplaten rusten. Moet een nieuwe oven voor komen. De afzuigkap is er nog steeds niet. Fijne feestdagen, met een nieuwe keuken, maar koken kan niet, of ik kan daarna weer het plafond gaan witten. Vervolgens komt men 17 februari 2021 met de afzuigkap, maar nog geen nieuwe oven. Ook wordt de juiste kleur plaat geleverd, maar bij plaatsing versneden, moet dus weer een nieuwe voor komen. I.p.v. een nieuwe oven, heeft men een rekje bij zich, maar daar kan ik natuurlijk niets mee doen. In april komt men weer voor het plaatsen van een nieuwe plaat, maar weer geen oven. De monteur vraagt nog of de oven al is geleverd. Ik dacht dus, dat die meegeleverd zou worden, maar niet dus.
In maart begint mijn koelkast een vreemd geluid te maken. Opgenomen met de telefoon en per mail dit filmpje doorgestuurd. Zou z.s.m. iemand naar komen kijken. 2 maanden later maar weer eens gemaild, wanneer men denkt, dat hier iemand voor komt. Krijg je een bericht terug, dat zij diverse malen hebben geprobeerd de reparatieservice van AEG Duitsland, dit door te laten zetten naar AEG Nederland, maar dat is blijkbaar niet gelukt. Of ik dat maar even zelf met AEG Nederland wil gaan regelen. Toen dacht ik even helemaal dat ik gek werd. Ik heb toch bij Schaffrath een keuken gekocht. Zij hebben toch te zorgen dat alles in orde is??? Daarop heb ik een mailadres gevraagd, waarop ik een officiële klacht kan indienen, maar nu blijft het akelig stil. Gelukkig heb ik nog niet àlles betaald, maar ik weet wel, dat dit de eerste en tevens laatste aanschaf bij Schaffrath is geweest. Ik zal dit bedrijf bij niemand aanraden!!! Telefonisch is helaas niemand bereikbaar, vandaar dus dat ik alles per mail doe. Inmiddels is mijn vertrouwen in Schaffrath zover gedaald, dat ik sowieso alles zwart op wit wil hebben en doe ik dus niets meer telefonisch. Wat een abominabel slechte service. Ik moet echter wel zeggen, dat de monteurs hun werk uitstekend hebben gedaan en ook alles keurig netjes en schoon hebben achtergelaten. Hen valt beslist niets te verwijten.
Wegens verhuizing hebben wij nu voor de tweede keer een keuken gekocht bij Schaffrath in Kevelaer. Wij waren al tevreden over onze vorige keuken, die er na 17 jaar nog heel goed uitziet. Ook over de service zijn wij zeer tevreden en zijn ook daarom weer naar hen terug gegaan voor een nieuwe keuken. Wederom zijn wij weer goed geholpen en geadviseerd. Deze keer door dhr. Bilal Egici. Hij heeft ons, onder het genot van een kopje koffie/thee zeer correct, professioneel, kundig en vriendelijk geholpen om een mooie keuken geheel naar onze wensen te ontwerpen.
Ondanks de nu moeilijke tijden (coronavirus) gaat de bestelling gewoon door. Weliswaar volgens de richtlijnen die er nu gelden. Dit alles gebeurt op een correcte manier via telefoon en e-mail. Zo kan onze keuken besteld worden en zodra het kan ook geleverd worden.
Onze welgemeende complimenten voor dhr. Bilal Egici en verder personeel van Schaffrath in Kevelaer. 👏🏼👏🏼👏🏼
Ervaring Küchen Schaffrath Mega Store Mönchengladbach:
Slechte service!
Onvriendelijk (na aankoop)
Onbeschoft
Als je in de winkel bent wordt je vriendelijk ontvangen. Nadat we alles bekeken hadden en samengesteld hebben we ons laten verleiden om te tekenen. Op de dag zelf kregen we alleen wat foto’s mee van het ontwerp omdat we voorbehoud van financiering hadden. We kregen alles per Post als de financiering rond was. Vanaf dat moment een en al ellende. Mails met vragen werden beantwoord met wedervragen of antwoorden die niets met de vragen te maken hadden. Zaken toezeggen telefonisch (niet per mail bevestigen) en vervolgens zeggen: ‘dat heb ik nooit gezegd” Inmeten plannen was een ramp. Keuken vervolgens bestellen nam ook de nodige tijd in beslag. Na 3 maanden zonder keuken (deels door verbouwing) kwam dan eindelijk de keuken. Bij binnenkomst werdt gemeld dat ze er van uitgingen dat we op de hoogte waren dat de vaatwasser er niet bij zat. Er zou gebeld zijn. Vervelend maar kan gebeuren. Keuken zou in 1 dag opgebouwd worden maar helaas nog een dag vrij nemen. Tijdens opbouw eikenvloer beschadigd, schade gemeld. Of we ermee akkoord gingen als we €250 korting kregen? Niet akkoord omdat vloer net geschuurd was. Dit is uiteindelijk super gerepareerd door een extern bedrijf welke schaffrath ingeschakeld heeft. Zelf meerdere malen gebeld en gemaild over de vaatwasser en na 2 weken een brief met een leverdatum. Weer een dag vrij maar hé kan gebeuren. Ondertussen zien we een blaasje in de folie van 1 van de kastjes dus weer gemeld. Zou bekeken worden.
Vaatwasser komt wordt vliegensvlug uit de doos gehaald, gemonteerd en aangezet. Vaatwasser dus niet gezien! Naar het blaasje wordt gekeken en een bon gemaakt, dit paneel moet vervangen worden. Keuken moet half uit elkaar, waarschijnlijk zal dit over 4-6 een keer plaatsvinden. Wordt weer een dag vrij!.Getekend en restbedrag betaald en weg waren ze. Toen de vaatwasser klaar was en openging zag ik een totaal andere vaatwasser als welke we in de winkel uitgezocht hadden! Type nr anders als in apparatenoverzicht op onze papieren maar het apparaat wat in onze papieren staat wijkt ook af van wat we uitgezocht hadden! Misschien naïef maar we hebben niet alle apparatuur opnieuw opgezocht op Google voordat de handtekening nogmaals gezet werdt. We vertrouwden er eerlijk gezegd op dat wat we uitgezocht hadden en ja op gezegd hadden toch het typenr zijn wat daar stond in de papieren?!
Mail aan schaffrath. Enkel een bericht terug met: dit is wat in jullie koopovereenkomst staat met een foto.
Verdere verloop maar even afwachten daar de vaatwasser in de overeenkomst ookweer een andere is als die die ingebouwd is.
Ik december ging een geleiding van keukenlade kapot
Hebben contact opgenomen met filiaal in heinsberg
De verkoper wat we aan de lijn hadden heeft het doorgegeven aan hoofdkantoor
Inmiddels zijn we 3 maanden en talloze telefoontjes verder maar we hebben onze geleidingen nog steeds niet en krijgen ook geen bericht terug
de service van de firma schaffrath is verschrikkelijk slecht
Ervaringen Schaffrath Heinsberg: Wij hebben een keuken gekocht bij schaffrath in heinsberg, de nederlandse verkoper had het allemaal mooi verteld, het inmeten ging soepel. Echter het ging mis met de montage:
stopcontacten waren niet op de juiste locatie, dit was vreemd aangezien de verkoper had gemeld dat alles kon blijven hoe het was aangezien dit onze vereisten was.
De vensterbank werd niet geleverd
De achterwand mist 1 zijkant
De andere achterwanden sluiten niet aan op de bovenkastjes scheelt 1 cm.
Foutieve kraan geleverd, ik krijg voor de waarde van de kraan een tegoedbon mag zelf.een nieuwe kopen in de winkel !
Ohja of ik alleen wel even de hele keuken kon afrekenen terwijl het nog afgemonteerd moet worden…. waanzin hier koop ik nooit meer.
Wat een slechte firma en daarbij telefonisch niet te bereiken althans de verkoper, de receptioniste heb ik 5x eraan gekregen en wacht nog steeds op een belletje terug!!!!!! Wat een waanzin
Ervaring Schaffrath Heinsberg
Keukenplan opgesteld, ondertekend en de aanbetaling op tijd overgemaakt. De afspraak voor het inmeten kon ook nog voor de feestdagen, de afgesproken levering was week 5 van 2020.
We zouden voor de Kerst nog de bouwtekening via mail ontvangen. Niets gekregen, na de kerst gemaild, geen reactie dus voor oud en nieuw gebeld. We moesten een afspraak maken, dit dan gedaan.
Bij die afspraak werd verbaasd gereageerd dat het echt niet in januari kon, we moesten denken aan eind maart- april. Na wat overleg kwam er begin maart uit.
Daarna wel een installatieplan ontvangen, echter stond de koelkast er niet op. In het informatiepakket ontbreekt de inductieplaat. Gebeld, het stopcontact voor de koelkast moest maar zo laag mogelijk dan was het goed. Geen antwoord op de vraag hoe we de tussentijd gaan overbruggen (rest van de verbouwing was namelijk rond de keuken gepland).
Conclusie: ja het is goedkoper dan Nederlandse zaken, ja ze zeggen dat ze eerder kunnen leveren dan 3 maanden, maar nee ze komen hun afspraken niet na en een oplossing krijg je ook niet.
We krijgen onze keuken nu 13 sep.
Ik vind het raar dat we contant moeten betalen.
Was dat bij jullie ook zo toen ze de keuken geplaatst hadden.
Bedankt schaffrath voor de tegoedbon eindelijk toch nog goed gekomen.
Slechte keuze om een keuken bij schaffrath in heinsberg te kopen.ze beloven van alles en er komt niks van terecht een hoop ellende mee gemaakt. Een tip koop aub nooit een keuken van schaffrath te heinsberg.
Twee keukens gekocht in Kevelaer. De prijs is net even wat beter dan in Nederland. Je moet dan denken tot aan 20% lager. De kwaliteit is prima en de keuken wordt geplaatst en aangesloten. Het aansluitwerk moet je zelf even nalopen, want er kan wel eens wat lekken. Vriendelijke medewerkers die verstand van zaken hebben. Bij klachten wordt dit meestal formeel afgehandeld en kan het enkele weken duren, maar het wordt wel opgelost. Als je in het Duits kunt communiceren is dit meegenomen. Garantie door de apparatuur leverancier kan wel eens een probleem geven als je wat verder van de grens woont. Maar Schaffrath lost dit dan toch voor je op.
Wacht al bjina een jaar op een te goed bon van 100e van schaffrath keukens heinsberg die ons is toegezegd na div punten tijdens keuken levering en montage zijn mis gegaan. Valt ook niet mee om dit gelijk in een keer af te werken. Nooit meer een keuken van schaffrath.
Ok, het contact is wat minder dan je in nederland gewend ben van een keukenboer. Een aantal dingen moet je zelf uitzoeken, maar de keuken zijn wij zeker tevreden over. Tip maak duidelijke afspraken over montage en leidingwerk.
Wij hebben bij schaffrath in Heinsberg een keuken gekocht deze werd 13 februari week 07 2017. Tijdens het plaatsen bleek een van de werkbladen en kastdeur beschadigd. De keuken werd niet afgemaakt de koelkast stond ernaast en alle achterbladen bleven in de kamer staan de verlichting hing er half uit de afzuigkap was niet afgemaakt. Er werd aan mijn vrouw gevraagd of de spullen konden blijven staan deze zij ja ervan uitgaand dat de keuken de dag erna afgemonteerd werd. Dat werd dus zeker niet gedaan. Ik heb gebeld dat ze de losse spullen maar op moesten halen voor beschadigingen te voorkomen dat is ook gebeurd. Wij kregen een brief waarin ze zich verontschuldigde en dat keuken 5 weken later zou worden afgemonteerd week 13. In week 13 hadden wij nog niks gehoord waarna ik gebeld heb met de klanten service. Deze verbonden mij door met de planning en vertelde mij dat de keuken pas 26 april week 17 kon worden afgemonteerd. Eerder kon niet ivm de planning. Deze hadden ze al op 13 februari vast kunnen zetten! Na nog een gebeld te hebben kreeg ik te horen dat het mogelijk was om 11 april week 15 de keuken te komen plaatsen. Ik ben benieuwd of alles nu in orde is. Als alle door gaat zo dat dan beteken dat wij 8 weken gewacht hebben op het afmaken van de keuken. Jammer! Ik zal nog laten weten hoe het afloopt.
Wij hebben onze droomkeuken gevonden bij Schaffrath in Dusseldorf. Tot nu toe is niets goed verlopen. Wij zijn 5 maanden geleden naar ons nieuwe huis verhuisd. De bouw etc verliep allemaal prima. Maar de keuken is een ramp. Wij hebben dan ook veel spijt van onze keuze. Tot een week geleden functioneerde zelfs de afvoer niet eens.Zodat we met een emmer moesten werken. DE communicatie verloopt moeilijk. Wij kunnen er een boek over schrijven. Nooit meer schaffrath.
Wij hebben meerdere winkels van dit bedrijf bezocht over ene periode van drie maanden. Er lijkt een vrij strak regime te heersen. Naast dure keukens ook goedkope keukens en gelukkig eindelijk eens kleinere opstellingen. We houden deze winkel in gedachten.
makkelijk te bereiken met de auto en duidelijke communicatie. prijs is goed
Voor ruim 1,5 jaar keuken gekocht bij Schaffrath in Heinsberg. Goed geholpen en mooie keuken geleverd. Daarna eigenlijk nooit meer iets gehoord. Geen after sales¨ proces.
Nu een probleem met een scharnier. Ja hoor zei de verkoper: valt onder de garantie binnen 2 weken is het scharnier bij u thuis. Na 2 weken maar eens gebeld, maar betreffend verkoper belt niet terug. Na 3 weken maar persoonlijk langs geweest. Helaas er was spraken van een communicatie stoornis (ons heeft hij nooit iets gemeld). Maar het werd in orde gebracht. Nu 5 weken onderweg, nog steeds geen scharnier.
Geen trek meer om daar ooit nog een keuken te bestellen.
Wij hebben onze keuken in Dec 2015 bij Schaffrath in Heinsberg besteld. De verkoper dacht heel erg met ons mee en wij dachten dan ook een keuken met Duitse ‘gruendlichkeit’ gekocht te hebben. Echter.. na het installeren hadden wij toch nog een paar opmerkingen die door de Fa. rechtgetrokken moesten worden. Na vele -onbeantwoorde- emails kwamen ze eindelijk in Mei ’16 om wat zaken te herstellen. Maar ook deze herstellingen zijn niet tot onze tevredenheid uitgevoerd. Het blijkt dat Schaffrath externe goedbedoelde installateurs inhuurt die -helaas- niet zo betrokken zijn bij de Fa. om zo goed mogelijk werk af te leveren.
Na weer vele onbeantwoorde emails zijn we er nu klaar mee…
In de toekomst geen keuken meer bij Schaffrath
Voor een schijntje een keuken hier kunnen aanschaffen. Heb bewust mijn budget aan de erg lage kant gehouden. Heb en simpele, maar mooie en functionele keuken voor minder dan euro 4,000 kunnen kopen. Toegevende dat het een stukje rijden was. Maar de verbrande benzine heb ik dubbel en dwars weer terugverdiend.
Simpele en goedkope keuken kunnen aanschaffen. In het begin enigszins kritisch omdat het gesprek in eerste instantie niet erg soepel verliep. Gelukkig is ging het gaandeweg beter en heeft de verkoper het vertrouwen gewonnen. Over de afhandeling zijn we meer dan tevreden.
Winkel met duidelijk duitse prijzen. Verschil lijkt met nederland nu zon 10%
Onze keuken komt van de vestiging in Moers. Hier moet je echt gaan kijken als je een nieuwe keuken wil. Gigantische zaak met alle mogelijke stijlen, apparaten, indelingen…
Naast dat ze er veel voorbeeldkeukens zijn heb je er ook een hoek met alle kranen, een hoek met alle oven, een hoek met alle koelkasten… ga zo maar door.
Dat is echt ideaal want dan kun je gemakkelijk kiezen.
In dezelfde week dat de koop van ons huis rond was zijn we hier gaan shoppen. Waar we heel benieuwd naar waren is de kwaliteit van de keukens, maar het bleek dat ze werken met de bekendste A-merken.Na het eerste bezoek nog andere keukenaanbieders bezocht. Toch hadden we het meest een klik met schaffrath. Beleefd personeel met verstand van keukens.
Wij hebben helaas de ervaring dat je door sommige Nederlandse keukenbedrijven agressief na gebeld word
om a.u.b. een keuken bij hun te kopen.
Hier heb je in Duitsland geen last van.
Alles veel gemoedelijker en niets opdringend.
Ik kan goed begrijpen dat consumenten negatief spreken over keukenzaken. Wat een gesjoemel met prijzen, even overleggen met bedrijfsleider en als wij vandaag beslissen dan krijgen wij de beste prijs. Wij zijn naar Duitsland geweest en daar was het gelukkig echt anders. Wel een groot bedrijf maar geen opdringerige verkopers maar gewoon rustig genieten van het advies en een eerlijke prijs. Wij zouden iedereen willen adviseren om het zelfde te doen.
na het kijken bij heel veel keukenboeren zijn wij op afgegaan op de positieve berichten op internet over jullie bedrijf. de keuken is geplaatst en helemaal top. we zijn super blij met onze keuken! ik ben uiteindelijk wel overtuigd dat het prijsverschil tussen nederland en duitsland minimaal is.
Wij hebben voor in ons nieuwbouwhuis een keuken gekocht bij Schaffrath in Krefeld, deze staat er nu 2 jaar. Wij zijn zeer tevreden over de gesprekken, levering en plaatsing. De vaatwasser was een nieuwer model en werd zonder meerkosten geleverd. De fabrikant van de spoelbak was tussen bestelling en levering failliet gegaan, ze hadden de spoelbak wel maar kon geen garantie meer geven, wij mochten een andere uitzoeken ook weer zonder meerkosten.
Ik kan alleen maar positief zijn, echt een aanrader
De levering van een keuken verloopt volgens mij zelden volledig vlekkeloos, dat was bij Schaffrath niet anders. Het is in elk geval erg belangrijk om de specificaties van de apparatuur zelf goed door te nemen. Anders sta je later mogelijk voor kostbare niet geplande aanpassingen van de aansluitingen in je keuken. Daar wordt in het verkoopgesprek eigenlijk volledig aan voorbij gegaan. Denk daarbij aan een kookplaat met een te hoge aansluitwaarde of een afzuigkap die niet geschikt is. Gelukkig zagen we de meeste zaken juist op tijd, voordat er besteld werd. Na wat heen en weer mailen werd dit opgelost.
Ondanks dat we bij het verkoopgesprek uitvoerig hadden stilgestaan bij de afwerking van de keuken, bleek na plaatsing de keuken toch anders afgewerkt als besproken. In Nederland kent men opvulstukken en passtukken (verbindingslijsten tussen muur en keuken). Bij Schaffrath noemt men beide passtukken en zo kun je ineens opvulstukken krijgen i.p.v. passtukken en dat doet best wel afbreuk aan een keuken. Weliswaar krijg je enkele weken na de koop de specificaties van de keuken, die je dan voor akkoord moet tekenen, maar uit de gebruikte artikelnummers kun je zoiets niet herleiden. Ook was er een opening tussen de oven en het werkblad. Over dat laatste waren we het snel eens, deze opening zou worden dichtgemaakt.
Het uitwisselen van de passtukken had wat meer voeten in de aarde. Er zijn heel wat e-mailtjes over en weer gegaan, maar uiteindelijk zouden de passtukken toch worden uitgewisseld en is de keuken dan toch nog geworden, zoals we ons die hadden voorgesteld, een keuken waarmee we heel tevreden zijn en dat is natuurlijk datgene wat telt.
Erg ontevreden over Schaffrath en Alno keukens. Ik heb 5 jaar geleden een keuken gekocht en in het begin was het allemaal prima. Echter vorig jaar ging de folie op de kastjes loslaten. We hebben gebeld en er werd ons verteld dat we moesten mailen. Na een aantal mailtjes werd ons verteld dat we meet een keukendeurtje langs moesten komen. In het filiaal gaven ze aan dat het inderdaad niet kon, we hebben een keuze gemaakt want dit materiaal en deze kleur hadden ze niet meer. (Wij snappen natuurlijk waarom)
Er moest met t hoofdkantoor overlegd worden en we zouden de kosten in een mail krijgen. Na twee weken ontvingen we een mailtje dat we nieuwe deurtjes konden krijgen voor €780,00. Hier gingen wij natuurlijk niet mee akkoord, maar we blijven dezelfde reactie krijgen. Het is dit aanbod of niks. Zeer slechte service dus en we zijn zeer teleurgesteld in dit bedrijf. We laten het er echter niet bij zitten en zetten de discussie door.
Wij zijn niet te spreken over schaffrath . Op 8-8-2014 kochten wij een dure keuken bij hun nieuwe filiaal in moers de verkoper was erg vriendelijk en behulpzaam na een paar uur binnen te zijn geweest hadden wij onze droomkeuken uitgezocht echter toen deze geplaats werd begon meteen de ergernis 1 kast kapot , verkeerde combimagnetron het werd een bakoven was mooier werd door de monteur gezegd (niet dus) wij bleven volhouden en het zou opgelost worden door nieuwe kasten te plaatsen ook hadden ze de keuken 5cm te laag geplaats wij boos de auto in richting moers de verkoper en chef gaven ons gelijk en het zou opgelost worden idd de keuken werd omhoog gezet en op 23dec zou de eindmontage plaatsvinden wij blij maar dat was van korte duur het graniet dat wij besteld hadden kwam iets eerder dat sloot al niet goed aan zou opgelost worden omdat schaffrath de keuken niet waterpas zou hebben gezet hun gaven weer de granietboer de schuld
Erg tevreden hoe de deskundige monteurs mijn keuken hebben geplaatst. De aansluiting van de apparatuur door andere monteurs laten doen ivm veel meerwerk, afzuigkap had extra werk nodig. Ik ben zeer tevreden met mijn nieuwe complete keuken.
Het is heel fijn dat de deskundige medewerkers van deze zaak jouw keuken op de millimeter na nauwkeurig monteren. ook fijn dat er koopjes keukens zijn erg handig omdat mijn budget niet erg hoog ligt.
Prettige ervaring. In de winkel liep het allemaal wat stroef, maar het plaatsen (waar het toch regelmatig fout gaat, als je het internet mag geloven) verliep soepel. Al met al zijn we tevreden.
Bedankt heren van Schaffrath, wij zijn na anderhalf jaar nog even blij met onze Alno keuken!
Schaffrath heeft sinds kort een MEGA store in Mönchengladbach. Ik kan je wel vertellen, mega dekt de lading nog niet. Ik kwam letterlijk ogen te kort! Als je zoals ons nog aan het bedenken bent welke kant je qua stijl en vorm op wil met de keuken is dit echt een goede start. Zoveel keukens, zoveel mogelijkheden, hier kom je er echt achter wat je wel en niet mooi vind bij de nieuwe keuken. Wij hebben nu een lijstje gemaakt met 7 kandidaten, binnenkort maken we een afspraak om het lijstje te verkleinen en misschien kunnen we mooie elementen uit de verschillende keukens zelfs combineren in een persoonlijk ontwerp 😀 Maar daar is natuurlijk wel een adviseur bij nodig en die hebben we de vorige keer helaas niet te pakken gekregen.
Wij waren op zoek naar een nieuwe keuken. Op aanraden van kennissen zijn we in Duitsland gaan kijken. Bij Schaffrath werden we goed geholpen met het kiezen van de keuken. Nadat ze het ontwerp hebben gemaakt en we offerte hebben besproken hebben we de handtekening gezet. Inmiddels is de keuken geplaatst. Zoals bij de andere berichten al werd gezegd is kwam er een loodgieter voor de aansluitingen. Dit was wel bij de offerte gezegd maar toch wat vreemd. De keuken is goed gemonteerd en er zijn nog geen problemen dus wij zijn tevreden.
Hier hebben wij een keuken gekocht omdat de prijzen goedkoper zijn dan ikea keukens. We vonden het erg onzeker en een grote gok, maar alles is goedgekomen. Schaffrath keukens onderhield goede communicatie met ons, waardoor we keer op keer gerust gesteld werden. De keuken is niet geheel foutloos geleverd, maar we zijn er erg content mee!
Onze ervaring met Schaffrath keukens in Heinsberg is heel positief. Wij wonen in de buurt van Roermond (15 km van Heinsberg), en veel kennissen en vrienden hebben ook bij Schaffrath een keuken gekocht. Allemaal zijn ze zeer positief over het adviseren en plaatsen van de keuken. Ook bij Schaffrath moet je onderhandelen over de prijs. Maar denk niet dat je er duizenden euro’s van de offerteprijs afgaan. Bij akkoord gaan van de offerte, moet je binnen één week 1/3 van de prijs per bank betalen. De keuken werd door medewerkers van Schaffrath in 6 uur tijd perfect geplaats. Alleen het aansluiten van het water, riool en inductiekookplaat werd dezelfde dag door een Nederlands loodgieterbedrijf uitgevoerd. Ik moest alleen de pyrelex stecker, en een paar onderdelen voor het aansluiten van het water en riool betalen. Dit staat ook in de offerte. De prijslijst van de onderdelen hoort bij de offerte. Achteraf bllek er nog een onvolkomeheid aan de keuken te zijn. Ik heb twee keukenbovenkasten met rolluiken. Omdat het rolluik via de achterkant van de kast loopt, is deze kast van binnen minder diep. Vanuit de eetkamertafel keek je
aan de onderkant tegen de kale muur aan. Dit is door Schaffrath perfect opgelost, door het plaatsen van een houten strip vann het zelfde materiaal. Deze kasten worden niet zoveel gebruikt voor aan de muur, maar staan meestal op het aanrechtblad. Hier had de keukenplanner niet aan gedacht.
Bij Schaffrath keukens een keuken gekocht. Je kan er geweldig lekker eten en de keukens kosten echt helemaal niets. De showrooms zijn veel groter dan in Nederland. Wel een gedoe dat baas erbij halen zeg.. duurde zo lang, gelukkig heeft mijn man goed onderhandeld. Kost je wel een flinke rit en twee hele dagen, (vanuit eindhoven) maar dan heb je ook veel geld bespaard op je keuken.
moeizaam…dat is onze ervaring met schaffrath keukens. Lang getwijfeld of wij wel in duitsland een keuken moesten kopen. Zoveel verhalen gehoord dat keukens in duitsland goedkoper zijn. Uiteindelijk toch gegaan. Omdat je een keuken in duitsland koopt, zit je met veel meer onzekerheden en het is niet naast de deur. Dat koop je er dus wel bij. Het begin met schaffrath ging goed. Goed advies en een mooi ontwerp. Na lange overweging zet je dan toch in onzekerheid de handtekening voor je nieuwe keuken. Nadat we de handtekening hadden gezet, bekroop ons beiden toch een gevoel van twijfel. We voelden ons overgeleverd aan ze. Weinig grip of iets te bespreken over onze keuken. Dit kwam naar voren toen we nog wat wijzigingen wilden doorvoeren. Het contact gaat niet super en de keuken moet nog geleverd worden. Als je merkt dat de verkopers niet echt reageren word je wat radeloos. We wachten het af, maar ik zou het zelf nooit meer doen zo.
schaffrath keukens heeft ons zeker blij gemaakt. bijna hadden wij in Nederland getekend bij een andere keukenzaak. Bij Schaffrath maakten ze ons keukenontwerp net even ietsje anders en leverden ze een betere prijs. Enthousiast over! Nu wachten we op de levering.
Onze ervaring met keukens in Duitsland kopen: onze eerste keuken gekocht bij Schaffrath keukens te Heinsberg. De verkoper leek ons in eerste instantie erg vriendelijk en meegaand totdat we onze handtekening gezet hadden. We hadden afgesproken dat de keuken eerst geplaatst werd en dan betalen. Toen de keuken geleverd werd kregen we een opdringerige vrachtwagenchauffeur aan de deur die meteen geld wilde anders nam hij alles weer mee. De keuken werd geplaatst maar niet naar onze tevredenheid. Er kwam een loodgieter welke we ter plekke moesten betalen, zat uiteindelijk blijkbaar niet in de prijs. Er ontstond een lekkage na een paar weken, betreffende keukenzaak gebeld welke ons vertelde dat we maar voor een oplossing moesten zorgen. Hun konden er niets aan doen. Daarna zijn ze nog tot 5 keer toe terug geweest doordat alles onder spanning gemonteerd was waardoor ales scheef bgin te trekken. Al met al voor ons geen keuken meer bij schaffrath keukens.